We’re hiring!
(French version follows)
3D Animator (contractual)
- Quebec, QC, Canada (in house or remote)
- Contract
Job Description
We are looking for someone talented in 3D animation and motivated to join our development team. You will be responsible for creating character animations that bring our games to life. Your work will directly contribute to the immersive gaming experience we want to offer to our players.
Tasks
- Create high-quality 3D animations for game characters, creatures and objects.
- Collaborate closely with modelers and programmers to integrate animations smoothly.Participate in the development and improvement of animation processes.
- Using Blender to create animations.
- Maintain a high level of quality and consistency in the animations produced.
- Stay up to date with the latest animation trends and techniques in the video game industry.Stay on top of the latest trends, tools and techniques available.
Qualifications
- College diploma in 3D animation, or equivalent.
- 1-3 years of experience as a 3D animator, preferably in the video game industry.
- Proficiency in Blender.
- Possess rigging/skinning skills.
- Good understanding of anatomy, movement and animation principles.
- Ability to work in a team and communicate effectively.
- Creativity, attention to detail and passion for video games.
- Knowledge of video game production pipelines and game engines such as Unity or Unreal Engine.
Send your application to Natasha Collin at this email address: ncollin@ninedotsstudio.com
Nous engageons !
Animateur / Animatrice 3D (contrat)
- Québec, QC, Canada (En présentiel ou en télé-travail)
- Contrat
Description
Nous recherchons une personne douée en animation 3D et motivée à rejoindre notre équipe de développement. Vous serez responsable de la création d’animations de personnages qui donneront vie à nos jeux. Votre travail contribuera directement à l’expérience de jeu immersive que nous souhaitons offrir à nos joueurs.
Tâches
- Créer des animations 3D de haute qualité pour les personnages, les créatures et les objets du jeu.
- Collaborer étroitement avec les modeleurs et les programmeurs pour intégrer les animations de manière fluide.
- Participer à l’élaboration et à l’amélioration des processus d’animation.
- Utilisation de Blender pour créer des animations.
- Maintenir un haut niveau de qualité et de cohérence dans les animations produites.
- Rester à jour avec les dernières tendances et techniques d’animation dans l’industrie du jeu vidéo.
Qualifications
- Diplôme d’études collégiales en animation 3D, ou équivalent.
- Expérience avérée en tant qu’animateur 3D, de préférence dans l’industrie du jeu vidéo.
- Maîtrise du logiciel d’animation Blender.
- Posséder des compétences en rigging/skinning.
- Bonne compréhension de l’anatomie, du mouvement et des principes d’animation.
- Capacité à travailler en équipe et à communiquer efficacement.
- Créativité, sens du détail et passion pour les jeux vidéo.
- Connaissance des pipelines de production de jeux vidéo et des moteurs de jeu comme Unity ou Unreal Engine.
Vous pouvez envoyer votre application à Natasha Collin à cette adresse: ncollin@ninedotsstudio.com